Heta/ haastoi Iriksen 7 faktaa kisaan, tässä faktat.

1.Olen ihana. Pakko uskoa, koska mami sanoo niin. Koska olen pentu, olen vailla pahuutta. Tilanne kuulemma muuttuu, kun hormoonit alkavat hyrrätä, mutta siihen asti mami ja isäntä ovat innoissaan, kun ovat kahden göötin loukussa.

2. Olen ahmatti. Syön kaiken ja nopeasti. Metsä on ihana paikka, kun sieltä löytää jos minkäkinlaista herkkua, mami sanoo kyllä, että se on p#aa, mutta hyvältä se maistuu. Varsinkin ne papanat.

3. Aivan pienenä tykkäsin syödä myös kenkiä. Mami ajatteli maustaa ne kuten lihapullatkin. Ajatteli varmaan, että kunnon kotiruokaa pikku tytön pitää saada ja ripotteli kenkiin valkopippuria. Minä sanon, että YÄK,YÄK, enkä enää syönyt kenkiä. Mami kyllä lopetti niiden maustamisen, naturel nääs. Mutta minä olin päättänyt, että pitäköön kenkänsä, niihin en koske. Siellä ne lojuvat hattuhyllyn alla kaikessa rauhassa.

4. Minusta on mukava puraista mamia tai isäntää nilkasta, mutta kun ne kiljuvat kuin päätä leikattaisiin, niin olen sen jättänyt sen vähemmälle. Tarakin tulee siihen väliin, ja sanoo: "HYI, ei noin saa tehdä." Vaikka on tehnyt itsekin, mutta on kuulemma aikuistunut.

5. Haukun välillä kovasti. Varsinkin, kun mami tulee töistä. On se niin ihana asia, että kailotan isoon ääneen: "Ihanaa mami, kun olet kotona, IHANAA, IHANAA. Kumma juttu, että mami huomaa minut vasta sitten kun olen HILJAA. Aivan käsittämätöntä.

6. Olen rauhallinen ja kiltti, mamin mielestä. Kysypä Taralta. Sen mielestä varmasti olen riiviö. Roikun sen kaulapannassa. Jahtaan sitä ja tartun jalkaan, häntään tai korvaan kiinni. Meillä on omat koiraleikit ja hauskaan on. Sitten tehdään vielä lenkkejä metsään. Ja välillä mami sanoo, että nyt aktivoidaan. Silloin mä näytän mikä sormi on peukalo ja kaikkee sellaista. Kyllä siinä sitten lopun aikaa on ihan hissun kissun.

7. Isona minusta tulee valokuvamalli tai taskuvaras. Aina, kun näen kameran, alan seurata sitä. Mami yrittää ottaa kuvan salaa, mutta ei valokuvamallesta salaa oteta. Niin tai se taskuvaras: Mamin taskuissa on herkkuja, jos se vain unohtaa takkinsa väärään paikkaan, niin herkut ja tasku on paremmissa suissa. Ja isännän taskuissa on ihania nenäliinoja. Niitä on mukava sieppailla.

Iris haastaa  7 faktaa kisaan sohwin.